Review Darul stelelor de Jojo Moyes

Jojo Moyes este una dintre cele mai mari și importante de romane de dragoste contemporană cu noi. De asemenea este una dintre cele mai apreciate autoare care a câștigat mai multe distincții și e cunoscută pentru bestseller-ul Înainte să te cunosc.

Dar astăzi o să vă vorbesc despre o carte foarte dragă mie și nu numai Darul stelelor. Este un roman din colecția Blue Moon, necartonată, și are undeva la 400 de pagini dar e foarte ușor de citit și parcă nu ai vrea să se termine.

Darul stelelor - Jojo Moyes

În atenția cititorilor se află cinci femei puternice pe care nu ai cum să nu le iubești dar eu cred că Alice Wright și  Margery O'Hare Sunt de fapt în prim plan. Alice Wright este o femeie venită din Anglia în America împreună cu soțul ei la sfărșitul anilor 1930 iar Margery O'Hare este fiica unor oameni mai neconvenționali a unui infractor celebru și a unei femei neconvenționale.

Cele două au ocazia să se întâlnească, atunci când se pun bazele unei bibliotei călare pentru oamenii din sat, și ajung să devină cele mai bune prietene.

Alice Wright e nefericită în America în Baileyville, Kentucky alături de soțul ei care o evită și preferă munca în locul soției dar ajunge să se simtă folositoare și fericită atunci când se deschide o bibliotecă călare adică o bibliotecă mai neconvențională venită în sprijinul sătenilor prin faptul că 5 femei călăresc și le duc cărți și reviste acasă pentru a-i ajuta. Aici leagă prietenii de-o viață și cunoaște tot felul de oameni dar mai ales o prietenă foarte bună.

Prin prisma prieteniei dintre ele, cele 5 bibliotecare  ajung să fie alături una de alta chiar și în cele mai grele momente și să răzbată, cei drept cu greu, toate necazurile dar și furia oamenilor. Prin această organizație, biblioteca călare, ele reușesc să descopere sălbăticiile, dar și libertatea, prietenia dar și un stil de viață care li se potrivește și de asemenea fericire.

Acest roman am înțeles că este inspirat din fapte reale și este o poveste de neuitat. Acest fel de bibliotecă a fost inființat doar în 1935-1943 și a fost un proiect unicat în estul Satelor Unite.

Eu cred că acest roman este unul foarte bun, de neuitat , o adevărată epopee, dar și un roman despre prietenie și dragoste,cum altfel un roman de Jojo Moyes fără două povești de dragoste pe care nu ai cum să nu le îndrăgești.

Aceste femei reușesc să-i ajute pe săteni și să se ajute între ele dar oare când tot satul se va alia contra lor se vor putea salva? Și eu zic că da. Ceea ce le leagă pe cele 5 bibliotecare e mai presus de orice și ajung să răzbată toate piedicile care le sunt puse. Fiecare dintre ele își va găsi adevăratul drum dar și fericirea chiar dacă la început e greu de spus asta.

Eu am găsit această carte la o promoție de 2+1 pe libris.ro. Intrați să vedeți OFERTA ACTUALĂ.

Darul stelelor - Jojo Moyes